VÅRA BEHANDLINGAR

Vi utför resultatinriktade behandlingar med fördjupning i kostens betydelse för att ge dig verkligt längvariga resultat.

Laserbehandling mot Rosacea

Rosacea är ett hudtillstånd som drabbar många personer, framförallt kvinnor och debuterar oftast efter 30 års ålder. Behandlingsförloppet kan variera beroende på vilken grad rosacean befinner sig i men träffar du oss  i Göteborg sätter vi alltid upp en personligt anpassad behandlingsplan.
Rosacea är en kronisk inflammation i huden som framförallt påverkar talgkörtlarna men orsaken bakom är fortfarande omdiskuterad och man tror att en kombination av arvsanlag samt miljöfaktorer bidrar till utvecklingen av rosacea samtidigt som den förvärras och triggas av yttre och inre faktorer.
På vår hudklinik i Göteborg har vi stor erfarenhet av att behandla rosacea och i vår behandlingsplan ingår det alltid ett holistisk helhetstänk då många inre som yttre faktorer påverkar förloppet av rosacea.
Genom att kombinera effektiva och välbeprövade behandlingsmetoder som laser, hudvård tillsammans med läkande hudvårdsprodukter uppnår vi förändrande och symtomfria resultat.

Konsultation inför Rosaceabehandling

Då Rosacea eller andra inflammatoriska tillstånd i huden kan variera oerhört i karaktär samt bero på många bakomliggande orsaker, är det viktigt att du alltid kommer på en konsultation* först till oss innan vi påbörjar en behandling.

Vi har flera olika behandlingsalternativ och lägger upp ett behandlingsprogram som passar dig och din vardag så att du kan uppnå en frisk och balanserad hud.

*Kostnadsfri vid köp av minst 4 st hemvårdsprodukter eller kurbehandling.

Tid: 20 min
Pris: 500 kr*

Laserbehandling mot Rosacea

Vår laserbehandling utförs med en YAG-laser från Cutera Excel V+ som kombinerar 532nm Genesis och Cutera’s beprövade långpuls 1064 nm Nd: YAG-laser för säker, effektiva behandlingar med hög effektivitet på alla hudtyper.

Vi rekommenderar en kur om minst 4-8 st behandling med 4 veckors mellanrum.

Tid: 30-45 min

Pris: från 1995:-/behandling

(beror på rosaceans omfattning och utbredd. Exakt prisbild ges efter personlig konsultation.

Få upp till 20% rabatt med vårt Årskort+

Återkommande besök lönar sig

Investera i dig själv och din hälsa med något av våra Årskort+.
Välj mellan tre olika nivåer som ger dig förtur till våra event samt rabatterade priser på våra tjänster och produkter.